staketena Postad 15 april 2011 Postad 15 april 2011 Hej. Jag står i begrepp att skaffa ett redig. program. Vad missar jag i Elements som finns i Pro. Är det något övergripande jag inte kan göra i Elements. Prisskillnaden är ju väsentlig. Tacksam för tips. Hälsn. Tobbe 0 Citera
Pehrbau Postad 15 april 2011 Postad 15 april 2011 Ja, prisskillnaden är stor men motsvaras också av en helt annan kapacitet hos Premiere Pro (eller numer Premiere CS5). Det ena är ett nybörjarprogram och det andra är helt OK för professionell användning men tar också betydligt längre tid att lära sig. Ladda hem dem i demoversion och prova själv! 0 Citera
plf66 Postad 16 april 2011 Postad 16 april 2011 Hej. Jag står i begrepp att skaffa ett redig. program. Tacksam för tips. Hälsn. Tobbe Jag vill slå ett slag för Sony Vegas Pro. Det är mycket kompetent och inte särskilt maskinkrävande progam. Man kan väldigt fritt blanda material från olika källor utan problem. Programmet sälj med Architect som fungerar mycket bra för DVD-produktion, och det jag testat med Bluray-produktion verkar också lovande. 0 Citera
Backfilm Postad 17 april 2011 Postad 17 april 2011 Håller med om att Vegas Pro är ett bra program, använder det själv. Framförallt tycker jag dock att det handlar om att hitta det program som funkar bäst för just dig, det är ju du som skall använda det. Det spelar ju ingen roll vad alla andra tycker om programmet om du själv inte är bekväm med att använda det. De allra flesta programmen finns i demoversioner så dra hem några och testa. Sedan köper du det program som du tycker bäst om. Lycka till! 0 Citera
Max_H Postad 17 april 2011 Postad 17 april 2011 Tänk på att nuvarande version av PPro har begränsningar för vilka format som fungerar. (det mesta av Mpeg funkar inte). Trialversionen av 5.5 kommer snart, är fungerar allt i 30 dagar. /Max 0 Citera
Pehrbau Postad 17 april 2011 Postad 17 april 2011 OK, då måste jag nämna min favorit. Det är Edius 6 från GrassValley som kan det mesta med bra RT-funktion och är mycket stabilt. Det finns också i demoversion. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.