Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har letat som in i h*****e efter pistoler att använda för filminspelningar. Om det är någon som vet var det går att få tag på så blir jag väldigt glad för PM eller kommentar. Det finns ju Soft Air Guns, men de har inte det jag letar efter. Det jag letar efter är en pistol med automatisk mantelrörelse (d.v.s att manteln hoppar bakåt när man skjuter). Jag vet att de finns blank firing guns att köpa på t.ex. http://www.starterpistol.com. Men dessa pistoler är lätta att göra om till riktiga och därmed fyra av mot någon, och på grund av det så är dessa bfg:arna licensbelagda. Bäst är om det finns sådana som det inte är 18 årsgräns på. Om det är det får jag spela in med en vuxen närvarande. Jag vill även helst att den skall vara billig och bra, om det inte går är jag beredd att lägga ut max 1000 kr.

Tack för svar på förhand!

/Erik

Postad
Hej, jag har letat som in i h*****e efter pistoler att använda för filminspelningar. Om det är någon som vet var det går att få tag på så blir jag väldigt glad för PM eller kommentar. Det finns ju Soft Air Guns, men de har inte det jag letar efter. Det jag letar efter är en pistol med automatisk mantelrörelse (d.v.s att manteln hoppar bakåt när man skjuter).

... kort sagt, airsoft. ;)

Nyckelordet du vill leta efter för dylika airsoftpistoler är "blowback".

Men dessa pistoler är lätta att göra om till riktiga och därmed fyra av mot någon, och på grund av det så är dessa bfg:arna licensbelagda.

Det är inte anledningen. Den korta sammanfattningen är "moralpanik på 70-talet" (+- ett årtionde; min hjärna ligger inte på topp just nu)...

• 3 veckor senare...
Postad

Fick den här frågan på PM av någon anledning, men sätter det i tråden där det hör hemma:

Jo, hej jag såg att du hade skrivit tillbaka till min fråga om pistoler. Och jag undrade om du vet var det går att köpa soft air guns med Blowback i SVERIGE BILLIGT (under 1500:-).

Tack på förhand!

Den här, kanske? Pistol med blowback för 600 pix.

(Har aldrig handlat av bolaget i fråga, men har sneglat lite på deras icke-airsoft-produkter för ett projekt)

Postad
Har för mig att det bara är kolsyrepistoler som har blowback...

Nej, el kan också ha blowback. Kolla på YouTube. Men det vanligaste är nog gas.

/Erik

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...