Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjo!

Är ledsen om jag postar en tråd som redan finns, men har letat och hittade inget som passade mig. Jag letar nämligen efter sköna effekter som liknar Filmburn. Enkla effekter som är man bara laddar ner och sedan lägger in i Final cut. Alltså inget man gör i After Effects etc. Eftersom jag är ett fan av skidfilmer så har jag att man använder sig utav en effekt där man filmar fallande snöflingor vid solen på ett snyggt sätt, vet inte vad det heter dock.

Tack på förhand

Posted

Något som jag testat och brukar göra ibland, ladda hem vimeo klipp där dom bara har den effekten du är ute efter, sen blandar du inte den effekten med din video... Fungerar för mig, använder det främst när jag ska göra någon snygg övergång mellan två klipp, fungerar utmärkt!

Posted

Måste vart full när jag la den under ''för och eftertexter''. Aja det är la bara för mod och flytta tråden. Men jag undrar hur man gör en annan effekt., vilket någon säkert känner till hur man gör.

Tänk er när ni går upp på morgonen och får solen rakt i ögonen och försöker öppna dom endå. Det blir ett solskimmer liksom. Hur gör man det i Final Cut? Jävligt clean effekt

• 6 months later...
  • 1 year later...
Posted

Kollar igenom Silver Fang med svensk text och ser ett intressant teckensnitt. Jag har även sett det i den svenska undertexten till en film (Djävulens bakben hette den om jag inte minns fel). Vad heter det? Bifogar en bild.