Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu snöar det igen. Passande att visa denna film då.

Filmen "X" var med i en filmtävling på Linköpings universitet för någon vecka sedan. Eftersom alla filmer som ställa upp där brukar vara filmade i december-januari är de kalla och mörka. De innehåller dessutom ofta vulgära skämt.

Vi försökte istället att göra en ljus, varm och snäll film.

Se gärna filmen högupplöst på

. Annars går det även se den direkt nedan:

Filmen spelades in under och efter vårterminens sista fest (Sommar-X). Två försommarmorgnar tog det att göra den.

En sak som jag tyvärr missade var att datorns skärm var väldigt ljust inställd. Så bilden har blivit mörkare än det var tänkt. Nästa gång jag färgkorrigerar en film skall jag se till att kalibrera skärmen först!

Postad

Relativt välgjord film. Många bra bildutsnitt och klipp i rörelse som fungerar och ger skönt flyt i filmen. Ljudet är väl så där går lite upp och ner i nivåer. Men jag gillade filmen och som du säger är det skönt med en vanlig berättelse ibland istället för grova/dåliga skämt och att huvudrollsinnehavaren dör på slutet.

Bra jobbat! :)

• 1 månad senare...
Postad

Tack!

Tyvärr hade vi bara ett dygn på oss att mixa ljudet i filmen. Vilket var synd med tanke på att utrustningen till ljudet var nog den mest proffsiga av all utrustning vi hade under produktionen.

Några av de förändringar av ljudnivår du talar om är nog de som var planerade. Att det blir relativt tyst när festmusiken i början slutar. Samt efter det att Linnea vaknar upp från "dagdrömmen" om vad hennes kompis sa på festen. Där var det en effekt vi ville komma åt att det blev lite tyst innan bakgrundsljudet kommer tillbaka.

Sedan ligger kanske musiken på lite för hög ljudnivå på några ställen. Fast det var som sagt ont om tid i mixningen. En sak att lära sig till nästa gång: Lås klippningen i god tid så en bra ljudmixning och grading också hinns med.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...