Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Det är Ali från Charmosta Productions, första inlägget på Voodooforums hoppas ni gillar den :)

Det är som så vi håller på med en serie i namnet ''The Crazy Life'', jag vill gärna höra vad ni har och säga om dessa 3 episodes vi har gjort.

Jag står nästan bakom allt, redigering, ljud osv...

Ni kommer säkert märka att ljuden är inte alls så bra och det beror på våran mick som funkar inte som den ska...

------------------------------------------------------

The Crazy Life - Episode 1

The Crazy Life - Episode 2

The Crazy Life - Episode 3

• 2 veckor senare...
Postad

jag hade bara tid att se de två första. men dom var iaf riktigt gryma. hur roliga som helst!

med enkla medel gör ni bra sketcher med innehåll. det finns så många tramsiga filmer där folk bara går från ett ställe till det andra, men i fylle ruppd et bra med lite tvistar också.

kul idé med greenscreen, riktigt schysst gjort. eld är alltid svårare att å det att se bra ut, men ni gjorde det ändå kul så man bryr sig inte i att den ser lite fejk ut, handlingen är så mycket bättre.

tips på greenscreen. ni har fått till kanterna rätt bra, men personerna bli genomskinliga. jag vet hur svårt det är att få till snygga keyningar, och mycket hänger på ljuset. nu är ni nere i en källare eller ett rum utan fönster. prova filma den utomhus eller i ett rum fullt av fönster för att få mer ljus och då inte behöva använda lampor-. är tyget jämnare belyst så den får samma nyans av grönt överallt blir det en bättre key.

kolla om ni kan få tag på en mikrofon också nästa gång. kameran var bra, schyssta vinklar och bra klipptempo.

hoppas ni fortsätter göra filmer.

/Tom

Postad
jag hade bara tid att se de två första. men dom var iaf riktigt gryma. hur roliga som helst!

med enkla medel gör ni bra sketcher med innehåll. det finns så många tramsiga filmer där folk bara går från ett ställe till det andra, men i fylle ruppd et bra med lite tvistar också.

kul idé med greenscreen, riktigt schysst gjort. eld är alltid svårare att å det att se bra ut, men ni gjorde det ändå kul så man bryr sig inte i att den ser lite fejk ut, handlingen är så mycket bättre.

tips på greenscreen. ni har fått till kanterna rätt bra, men personerna bli genomskinliga. jag vet hur svårt det är att få till snygga keyningar, och mycket hänger på ljuset. nu är ni nere i en källare eller ett rum utan fönster. prova filma den utomhus eller i ett rum fullt av fönster för att få mer ljus och då inte behöva använda lampor-. är tyget jämnare belyst så den får samma nyans av grönt överallt blir det en bättre key.

kolla om ni kan få tag på en mikrofon också nästa gång. kameran var bra, schyssta vinklar och bra klipptempo.

hoppas ni fortsätter göra filmer.

/Tom

Hej!

Tack så hemskt mycket!

Ja, allt stämmer, vi ska köpa in bl.a ny mikrofon samt kamera och när det gäller green screen ska vi köpa in ljus.

Roligt att få läsa vad andra tycker om sina egna filmer samtidigt blir det lättare att förbättra sig själv :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...