the_looop Postad 4 februari 2011 Postad 4 februari 2011 Hej. Jag håller på nu att leta efter riktigt bra böcker om filmljud. Jag har hittat en väldigt stor mängd vanliga böcker och PDF-böcker men då jag väldigt lätt börjar tänka på andra saker då jag läser vanlig text föredrar jag ljudböcker, men ljudböcker om filmljud har jag faktiskt inte hittat. Så jag undrar om det är någon här som kan tänkas veta vart man kan hitta ljudböcker om filmljud? (Jag har googlat utan att hitta något). Tack! 0 Citera
Christian van Caine Postad 4 februari 2011 Postad 4 februari 2011 Ser mörkt ut. Köper kopiösa mängder böcker om mina olika gebit, & aldrig sett nån som varit inläst. Sen har jag dessutom en känsla av att det hade varit svårt att rättfärdiga en inläst utgåva av facklitteratur alls, då de flesta använder sina böcker både som snabb referens vid arbetet, samt att man kan behöva göra anteckningar ibland. 0 Citera
Mattihp Postad 4 februari 2011 Postad 4 februari 2011 Klas Dykhoffs "Ljudbild eller synvilla" antar jag att du redan har? 0 Citera
Christian van Caine Postad 4 februari 2011 Postad 4 februari 2011 Kom på det viktigaste argumentet för att inte släppa den här typen av fackböcker på CD. En bok om ljudteknik är för det mesta väldigt menlös utan diagram & bilder. 0 Citera
Mattihp Postad 4 februari 2011 Postad 4 februari 2011 Har för mig att den funnits som inläst. Men hittar den inte någonstans, tyvärr. 0 Citera
the_looop Postad 4 februari 2011 Författare Postad 4 februari 2011 Jo Ljudbild eller synvilla har jag letat mycket efter. Det kanske finns en bok med båda delarna, läs och bild? Just nu så köpte jag The foley Grail The Art Of Performing Sound For Film, Games, And Animation som ebook (den har inga direkt bilder eller diagram) och använder text-to-voice och det fungerar faktiskt bättre än vad man skulle tro, men en riktig röst är ju alltid bättre. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.