Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har problem att installera den nyaste versionen av Magic lantern. Jag har kommit en bit men står du fast i installations guiden. Här är en länk till guiden: http://magiclantern.wikia.com/wiki/550d_install

Jag har kommit till Steg 1, punkt 6 ( The installer (magiclantern.fir) will enable.... ). Vad säger guiden, någon av er som vet? Det är från den här punkten och steg 2 som jag inte fattar resten verkar inte vara så svår :).

Postad

Jag försöker följa den här:

.Den är visserligen den gamla versionen de installerar men det verkar lättare att installera den först. Nu är jag fast vid 8:45 (i videon) där han använder kommandotolken. När jag skriver in de som kommandon som hänvisas i videon så kommer det upp en text där det står: Det går inte att hitta sökvägen. Vad gör jag för fel? någon som har använt kommandotolken tidigare?
Postad

Man skulle kunna likna kommandotolken med en icke-grafisk filhanterare.

Vad du ska göra är att leta upp den katalog du har lagt filerna i. Det är inte säkert att det är samma som i videon. Har du svensk windows version så heter "desktop" "skrivbord" t.ex..

Om du skriver "dir *." så får du upp en lista på de underkataloger som finns i den katalog kommandohanteraren befinner sig i.

Lägg katalogen med filerna på skrivbordet och gör på samma sätt som i videon.

Men använd "cd skrivbord" istället (titta i listan om det heter något annat)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...