Gå till innehåll

ljud till systemkameror


amazon

Recommended Posts

Bland annat för att man kan få mycket bättre ljud än att trycka in en mikrofon genom 3,5 mm-ingången och för att man då slipper ljud från autofokuseringen.

 

Nackdelen med extern ljudkälla kan vara att man kan ha svårigheter med att synkronisera ljud och bild sedan vid redigering. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Därför att en kameras ljudingångar & omvandlare, SPECIELLT på systemkameror, låter väldigt illa. Dom är gjorda för bild, & har bara ljudet som stöd.

En Beachtek gör inte ljudet bättre, där får man framför allt mer kontroll över det. Med en helt extern recorder kan man dock öka ljudkvalitén markant, eftersom dom verkligen är gjorda för det.

Att slippa kamera-ljuden är absolut åsså en grymt värdefull orsak :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

så det är med andra en bra lösning? Finns det någon bättre eller funkar det bra? Christian du verkar ha koll på ljud osv, tänkte höra om vad du rekommenderar för mic lite snabbt. Då jag funderar över Rode ntg-1 samt ntg-2. vad är skillnaden?

 

 

MVH Axel

Länk till kommentar
Share on other sites

så det är med andra en bra lösning? Finns det någon bättre eller funkar det bra? Christian du verkar ha koll på ljud osv, tänkte höra om vad du rekommenderar för mic lite snabbt. Då jag funderar över Rode ntg-1 samt ntg-2. vad är skillnaden?

 

 

MVH Axel

Jag hoppar in här. Båda mickarna är bra men har en väsentlig skillnad. NTG-2 kan köra fantommatningen via batteri eller inspelnaren (i detta fall kameran). Bra kondensatormickar tar en del kräm och därför kan det vara bra att ta den med batterimöjlighet. Ett vanligt batteri håller riktigt länge i NTG-2:an medan batterikraften sugs ut en hel del med NTG-1 kopplat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...