Spaceromancer Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Någon som vet vad som gäller när en radio står på i bakgrunden under en intervju i en dokumentär? Är det tillstånd från upphovsrättsinnehavaren för musiken som krävs? Kanske också tillstånd för själva radioprogrammet? 0 Quote
Trax Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Ja, på båda. Spelar ingen roll om du lagt dit musiken eller inte. Den finns ju på din produktion. 0 Quote
Spaceromancer Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 Ja, det verkar vara så...inga smygfilmade avslöjanden av politiker t.e.x om radion råkade vara på i bakgrunden. Eller? Kan det verkligen vara så? 0 Quote
Trax Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Är det ett scoop? Vet inte vad som gäller när det typ är ett nyhetsreportage men det finns säkert undantag där. 0 Quote
Spaceromancer Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 Är det ett scoop?... Det som jag gör? Det tror jag inte :) Men hur skulle det fungera för 'Kalla Fakta' eller liknande program om det var så? Det kan ju hända förstås att TV har avtal med musikbranschen och att de inte behöver fundera på det. 0 Quote
Sarista Posted January 27, 2011 Posted January 27, 2011 här finns en bra text att läsa: http://film-i-varmland.regionvarmland.se/musik-i-film sen beror det väl på lite vad det är du ska göra, har du ett stort avslöjande kanske du skiter i om du bryter mot upphovsrätten?? 0 Quote
Spaceromancer Posted January 27, 2011 Author Posted January 27, 2011 ...har du ett stort avslöjande kanske du skiter i om du bryter mot upphovsrätten?? Inte om skivbolagen kanske senare stämmer mig på miljonbelopp och vinner. 0 Quote
Recommended Posts