Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Här är ett personporträttsövning som jag gjorde i början av vårterminen på Skurups Folkhögskola. Detta är menat som en förövning till ett större personporträtt som kommer lite senare i vår.

Kommentera gärna. Jag ser detta som en förövning för mitt lite längre personporträtt, så det hade vart kul att höra vad som behövs förbättras och så.

Tack på förhand!

Dawid Ullgren

Personporträtt Joseph (2:26):

• 2 weeks later...
Posted

Intressant innehåll och intressanta bilder förutom att de blir just brusiga och lite väl överexponerade. Jag vet inte riktigt varför du sökt det idealet även vid inspelning (antar jag?) istället för att skjuta lite renare bilder för att sedan behandla dem till något snyggare.

Posted

Jag försökte hitta en annorlunda bild som kunde komma i kontrast med det han pratar om. Han pratar om humor på ett väldigt allvarligt sätt, så jag kände nog att det passade. Bruset i bilden har jag faktiskt lagt in i efterhand, för jag ville ha en "ful" bild. Jag tycker faktiskt till och med att den fula bilden på nått sätt blir ganska vacker! Men jag förstår att den verkligen inte passar alla! Jag ville inte bara ha en svartvit film, utan jag ville gå lite längre så att säga. Det är på ett sätt en väldigt surrealistisk film, och jag ville öka det med bilderna.

Men tack så mycket! :)