PetrisTetris Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Hej, Någon som känner till någon liten apparat som går att köpa om man vill läsa över miniDV-band till en dator utan att ha videokameran till hands? Jag har 30 band som min pappa har lovat att redigera, han bor i Asien och jag vill inte buda över hela videokameran till honom. Jag vill helst undvika att sitta och lägga över banden här i Sverige, både för att det är tidskrävande, jag har en extremt långsam dator och för att jag inte vet vad för redigerbart medie jag ska lägga över det på som har mkt plats? Om det är det enda alternativet till att skicka över hela videokameran till Asien, är det bäst att köpa en extern hårddisk i så fall och lägga över på? Videokameran är en Panasonic NV-GS120. Både pappa och jag har Premiere Pro. Några tips? Mvh Petra 0 Quote
Sarista Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 finns ju dv-bandare men de är dyra och ganska klumpiga oxå. kan inte din pappa köpa en billig videokamera där han är? 0 Quote
Mattihp Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Din far borde kunna hyra eller köpa en billig videokamera. Det är nog bästa lösningen. DV-bandare kostar en del. 0 Quote
Recommended Posts