Gå till innehåll

Manushjälp!


emmah

Recommended Posts

Jag skriver ett manus som liknar "Tomorrow when the war began" och även "The Tribe" som handlar om ett gäng ungdomar som åker iväg på en utflykt innan skolan börjar igen. Dem ska åka till ett ställe där det finns vatten, berg, en grotta att bo i som det även inte kan regna in till. Jag behöver ett namn på ett sånt ställe, gärna ett som ligger nere i Skåne för det är där jag har tänkt göra filmen om det går såklart.

Om det inte finns något ställe så får ni gärna komma med andra idéer där man kan vara på en utflykt under ett par dagar och sen kan komma tillbaka till när det är kaos där dem bor.

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag brukar ju tänka så att; Skriv manuset så som du föreställer dig det i ditt huvud, och oroa dig över hur det ska filmas sen. Finns det inte en enda grotta i Dkåne (av någon platt anledning) så finns det säkert i något närliggande landskap. Sen om det kan regna in i grottan eller inte spelar väl ingen roll? Du hade väl inte tänkt filma under ösande regn ändå? Det är här filmtrick kommer in -- Fixa en vattenslang, hinkar med vatten eller något annat som kan funka och spela in under en mulen dag alt. kväll.

 

-- Är du bara lite kreativ så behövs det inte mer än en bergvägg för att du ska få din grotta :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...