Gå till innehåll

Behöver tips på professionella filmkameror - vad ska jag köpa?

Recommended Posts

Postad

Hejsan.

Jag ska starta upp en mindre filmavdelning på mitt jobb, men jag har inte så stor kunskap när det gäller vilken sorts kamera vi ska skaffa m.m.

Vi vill lägga ca 25.000:- och jag behöver därför hitta den bästa kameran i den prisklassen. Kan ni rekomendera nått speciellt?? Utöver det behövs också någon form av ljudutrustning. Vad kan ni rekomendera då?

Egentligen kommer vi ju behöva köpa in alla tillbehör också, som stativ, väskor m.m.

Vet ni någon bra butik som säljer detta eller nån sida där man kan beställa det vi behöver?

Jag är mycket tacksam för svar vad gäller tips på kamera m.m.

Tack på förhand!

Vänligen

Emma

Postad

Vad ska ni redigera på? Vad är kravet på bild/ljud? Hur är kunskapen hos de som filmar?

Bäst bild för pengarna ger en dslr typ Canon 550d. Men de kräver ganska mycket av den som filmar. 25 är inte mycket för en videokamera, men det fynns hyffsade kameror i prisklassen.

Jag skulle nog rekommendera en JVC GY-HM100. Tilsammans med en Mac och Final Cut ger den ett mycket smidigt arbetsflöde där du helt enkelt kan dra filmfilerna från minneskortet till tidslinjen på Final Cut!

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=8977867

//jens...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...