Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har länge kört med min Sony DSR 250P och plockat in filmerna i Elements inga problem.

Kopplade idag in en Canon HV20 och ingen kamera hittades, testade med att koppla in min Sony kamera och den hittades inte heller!

Kör via Firewire.

Vad kan ha hänt nu??? Behöver tips!

Postad

Plingar det till i datorn (om du kör Windows)?

Syns firewirekortet i enhetshanteraren?

Har du en firewiredisk att testa?

Om diskar fungerar, testa en annan FW-kabel till kameran.

//Max

Postad

Med lite portbyte med mera så fungerar min Sony DSR 250P utmärkt att importera video med. Men min Canon HV20 funkar inte, plingar inte till i datorn, inga tecken på att Firewire går igång. Testat två kablar en 4 polig och en 6 polig. Inget funkar.

Postad

Ja nu har jag suttit i timmar och får inte igång Firewire överföringen från Canon HV20. Jag har provat två olika kablar på två olika datorer. Vad i hela friden är det för fel?? Nu vet jag inte vad jag skall göra! Hjälp någon?

Postad

Det mystiska är att Win7 inte känner av att kameran kopplas till datorn, det händer ingenting. Det brukar ju alltid komma upp en ruta hur man vill fånga video, med inget kommer upp. Plingar inte till i burken heller vid anslutning.

Postad
Det mystiska är att Win7 inte känner av att kameran kopplas till datorn, det händer ingenting. Det brukar ju alltid komma upp en ruta hur man vill fånga video, med inget kommer upp. Plingar inte till i burken heller vid anslutning.

Testa kameran på en annan dator.

Spontant låter det som att firewiresladden anslutis till kameran först för att sedan ansluta den till datorn. Om datorn har en 6-polig firewirekontakt och man råkar försöka sätt in den felvänd så bränner man firewireporten i kameran. Men, prova först på an annan dator för att utesluta det. :)

Postad

Var iväg och köpte ny kontakt till min befinliga och funferande firewirekabel. Testade HV20 och nej ingen kontakt. Plockade fram min Sony DSR250P och kopplade in till datorn via firewire inga problem kontakt direkt. Sedan tog jag ur bandet ur HV20 och stoppade in i min Sony för att föra över (DV) video i redigeringsprogram. Herregud! det knastrade och pixlade sig i bilden, ordentliga störningar.

Vet i sjutton om det inte är fel på kameran, sådana här problem har jag aldrig stött på förut, funkar ju ingenting. Han jag köpte kameran sa att det var inga problem för honom att föra över film i datorn,

Postad

Kameran får gå tillbaka till säljaren, och det godtog han. Så nu får jag leta efter en ny begagnad lite HVD kamera.

Såg nu att det var små tryckskador runt kontakten DV-in också då jag tittade noga.

Postad

Testade på båda mina burkar Win7 och XP det fungerade inte i någon av dem. Min Sony DSR250 fungerade bra i båda burkarna, så min slutsats var att det var fel på kameran, den skickades tillbaka till säljaren.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...