Jump to content

Hjälp Hittar inte kameran....

Pear

Recommended Posts

Jag har länge kört med min Sony DSR 250P och plockat in filmerna i Elements inga problem.

Kopplade idag in en Canon HV20 och ingen kamera hittades, testade med att koppla in min Sony kamera och den hittades inte heller!

Kör via Firewire.

Vad kan ha hänt nu??? Behöver tips!

Med lite portbyte med mera så fungerar min Sony DSR 250P utmärkt att importera video med. Men min Canon HV20 funkar inte, plingar inte till i datorn, inga tecken på att Firewire går igång. Testat två kablar en 4 polig och en 6 polig. Inget funkar.

Ja nu har jag suttit i timmar och får inte igång Firewire överföringen från Canon HV20. Jag har provat två olika kablar på två olika datorer. Vad i hela friden är det för fel?? Nu vet jag inte vad jag skall göra! Hjälp någon?

Det mystiska är att Win7 inte känner av att kameran kopplas till datorn, det händer ingenting. Det brukar ju alltid komma upp en ruta hur man vill fånga video, med inget kommer upp. Plingar inte till i burken heller vid anslutning.

Det mystiska är att Win7 inte känner av att kameran kopplas till datorn, det händer ingenting. Det brukar ju alltid komma upp en ruta hur man vill fånga video, med inget kommer upp. Plingar inte till i burken heller vid anslutning.

Testa kameran på en annan dator.

Spontant låter det som att firewiresladden anslutis till kameran först för att sedan ansluta den till datorn. Om datorn har en 6-polig firewirekontakt och man råkar försöka sätt in den felvänd så bränner man firewireporten i kameran. Men, prova först på an annan dator för att utesluta det. :)

Var iväg och köpte ny kontakt till min befinliga och funferande firewirekabel. Testade HV20 och nej ingen kontakt. Plockade fram min Sony DSR250P och kopplade in till datorn via firewire inga problem kontakt direkt. Sedan tog jag ur bandet ur HV20 och stoppade in i min Sony för att föra över (DV) video i redigeringsprogram. Herregud! det knastrade och pixlade sig i bilden, ordentliga störningar.

Vet i sjutton om det inte är fel på kameran, sådana här problem har jag aldrig stött på förut, funkar ju ingenting. Han jag köpte kameran sa att det var inga problem för honom att föra över film i datorn,