frehåk Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 letar efter en effekt i pro som gör så att det blir en svart skugga runt om filmklippet. Det närmsta jag kommit när jag letat är edge feather men det var inte riktigt vad jag tänkt mig. För raka kanter där. Det ska vara en lite suddig ojämn skugga runt filmklippet. Inget ovanligt man ser det lite då och då i olika produktioner. Nån som kan hjälpa mig med detta? /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 http://premiere.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp?id=27038-1 Enligt den här guiden kan du få in den effekten om du har AE, men om du annars inte hittar något i programmets manual så är chansen liten att det finns någon. Det kan finnas om du letar efter enh plugin på nätet... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ressigören Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Rita lite i Photoshop bara. Det funkar ju finfint. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts