Gå till innehåll

Läs!


k-forsjohan

Recommended Posts

Ja, för det första så är det ju inte alls skrivet som ett manus. Men nu ska vi kanske inte hänga upp oss på såna små detaljer. ;)

 

Detta är för mig helt förutsägbar och ointressant. Mobbad kille/tjej är enligt mig ett alldeles för uttjatat koncept inom kortfilm. Tanig kille får stryk, ger igen, tar livet av sig, zzznark.

 

Sen undrar iaf jag varför polisen inte kommer och hälsar på hos Alexander. Om hela skolan vet att han gjorde det borde även polisen veta.

 

Till historiens fördel kan man väl säga att många kortfilmjurys älskar mobbarfilmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med ovanstående om att det största hålet i historien är att Alexander inte blir tagen av polisen. Det fanns ju många vittnen och hela skolan vet ju uppenbarligen om att han gjorde det. Jag misstänker att det skulle klassas som dråp och jag tror knappast polisen skulle släppa iväg honom till skolan dagen efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Min fråga är, hur reagerade de övriga "coola" killarna när Alexander sparkat ner ledartypen på spåren? Sprang de iväg, stod de kvar, sprang Alexander iväg? Detta måste beskrivas! Jag är mycket benägen att hålla med TDA om att detta inte är ett manus, utan en novell med semicentrerade karaktärsnamn ovan dialogerna.

 

Helt ointressant är det väl inte, trots att manuset (förlåt, novellen med de semicentrerade karaktärsnamnen ;)) i sig är stereotypt så är den konstnärliga utformningen av själva slutresultatet intressant. En text kan ju tolkas på många olika sätt, det vet vi ju alla, och om manusförfattaren själv ska regissera så är det nog inga större problem att följa anvisningarna. Annars kan det bli svårt.

 

Vet inte heller om det skulle klassas som dråp, men polisen skulle säkerligen bli inkopplad och Alexander skulle definitivt inte vara i skolan nästa dag. Sedan är människor inte onda av naturen, så givetvis skulle Alexander också bli ihågkommen, det var ju han som blev utsatt för allt det orättvisa.

 

Sådär, då har man luftat sina tankar lite.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...