Gå till innehåll

Bästa deinterlace-pluggen för After Effects just nu.


Peus

Recommended Posts

Ok en snabb och enkel fråga, det var länge sedan jag behövde använda deintrelacing men nu är det dags igen, så vad är det som gäller?

 

Har använt REVisions – FieldsKit tidigare.

 

Kör After Effects CS4 och kommer att byta till CS6 så snart det släpps så det vore inte fel med 64-bits stöd.

 

Tack så mycket på förhand mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Sist jag provade...X år sen...vann ReVision med hästlängder före Magic Bullet Frames...(mest för MBF var så j*kla jobbig). Har sett fantastiska resultat från AVI-Synth scripten, men det är så meckigt och hålla på med omrenderingar och annat.

 

Men det finns trials på bägge...

 

Ska du vänta på CS6 så får du vänta ett tag ;)

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

OK tack så jätte mycket.

 

Ahh så det dröjer alltså ett tag till, men vad är ett tag, lite så där löst mellan tummen och pekfingret?

Kanske nästa år (2011)? Tänker ändå försöka hålla mig med den nödvändiga stora uppgraderingen jag samlar kraft inför och därmed vänta in bla Intels 3e SSD serie och Sandy Bridge arkitekturen m.m. Om inte CS6an kommer 2011 så lär det bli en CS5 dock.

 

En till fråga när jag ändå håller på, vet du hur går det med stöd i CS5an för alla nya Nvidia Fermi kort? Speciellt GTX 480 och 580 skulle vara lite kul då jag gissar att de har potentialen att bjuda på rejält åka av jämfört med de äldre och mer lågpresterande korten.

 

 

mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

470 är det som är certifierat, 4000/5000 korten kommer att funka (även på Mac) sen har jag hört om vägar runt det andra...

 

Notis: SLI-kopplade kort gör ingen skillnad i CS5 (inget SLI-stöd). Och After Effects har inget CUDA stöd alls - endast Open GL.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...