Kiggs Postad 7 november 2010 Postad 7 november 2010 Hoppas jag lägger den är frågan i rätt ämne. När jag sitter på vissa Mac datorer funkar MPEG streamclip perfekt. Slänger in en vanlig Mov fil i MPEG streamclip och allt funkar prima Men på min Mac book pro som köptes för nån månad sen syns ingen bild. Bara vitt men ljudet hörs vad är fel? 0 Citera
video_sync Postad 10 november 2010 Postad 10 november 2010 .MOV är en kontainer, vi kan börja med att kolla vilken komprimerings-algoritm som har användts i .MOV kontainern? 0 Citera
StenR Postad 12 november 2010 Postad 12 november 2010 Var kommer .mov-filen ifrån? Final Cut? Har du Final Cut Pro på båda? Det är bara då som ProRes-codecarna är installerad... 0 Citera
Kiggs Postad 12 november 2010 Författare Postad 12 november 2010 Filen kommer från Final Cut pro Bra vanlig spotta ut. File Export Quciktime movie..den vanliga Är inte alls hemma på det här med codek..vill ju bara spotta ut filmen och slänga in den i MPEG streamclip 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.