Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Har kollat en massa på Canon 550D, skönt med en vanlig systemkamera men den är för dyr för mig. Jag ska mest filma med kameran, och det ska vara hårddisk, inga Mini-DV band, det är för osmidigt enligt mig.

Plus:

*Filmar i minst 720p

*Manuell fokus (antar att det heter så, alltså när man manuellt kan ställa in fokus på olika objekt.)

*Och allt annat som är bra för filmning! :P

Ska alltså kosta runt 4000;-, några tips? :)

Postad

Om vi tar upp priset till ungefär 5000kr, inte mer, vad kan man få då?

Är det möjligt att få någon "sån här" kamera, som man håller lite stadigare?

http://www.hitandrunproductions.com/24pa.jpg

Den här ser ju dock svindyr ut, men ni förstår nog.

Postad

Den kostar nog 10-15 tusen begagnat om det är en DVX100. För 5000 så kan du kanske hitta en beg Canon XM1. Ingen av dem är HD. Du kan sätta handtag på små kameror om det är det du saknar.

Postad
Den kostar nog 10-15 tusen begagnat om det är en DVX100. För 5000 så kan du kanske hitta en beg Canon XM1. Ingen av dem är HD. Du kan sätta handtag på små kameror om det är det du saknar.

Var kan man hitta dessa handtag?

EDIT: Gick ut o byggde själv!

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_20101026_184019.jpg

Postad

För 5000 närmar du dig en Canon 500D, och det är väl billigaste sättet att få skärpedjup egentligen. Nackdelen är att den saknar ingång för extern mic, så ljud bör ju spelas in på en extern recorder.

Men en DV kamera är ingenting värt att satsa på nuförtiden.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...