frette88 Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Hej! Jag vet inte riktigt vilka objektiv jag ska köpa och behöver råd! Jag kommer att köpa en Canon eos 60d och kommer både fota och film. Filma är det viktiga då jag kommer göra filmer med hög kvaliet. Jag kommer använda stativ och en mini motion cam (steadicam). Jag har kollat på två olika grupper med objektiv och behöver råd om vilka jag ska välja. 1. Canon ef 50mm 1.4 usm Canon ef-s 15-85 3,5-5,6 is usm 2. Canon ef 50mm 1.4 usm Canon EF 70-200/4,0 L USM Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF for Canon Pris skillnaden är ganska stor mellan dem, och jag funderar på vilket som ger bäst kvalitet för pengarna, känns som att man inte kommer tillräckligt nära med den övre gruppen. Kanske att man ska kolla på begagnade grejer? Tackar för alla råd!!! Fredrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Vad har du för Crop factor på 60D? Är det 1.6 så blir ju EF 50 1.4 en liten tele glugg på 80mm i stället för normal glugg. Detta kan ju vara värt att tänka på då du förmodligen vill ha en 50mm normal glugg. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts