Gå till innehåll

Dolly-tagningar under hela musikvideon=tråkigt eller levande?


Raw

Recommended Posts

Tjosan

 

De är såhär att jag ska filma en musikvideo snart i vårat gråa sverige(A)

Min tanke var att fråga er om ni tror att musikvideon kommer bli tråkig om varenda tagning i videon är en "dolly-tagning"? De kommer bli en "sckräck-musikvideo" med ett förklipp på ca. 1 minut.

 

Kanske inte BARA åktagningar medn till 90%, och de övriga 10% blir typ "wierdo-skak-foto" ..typ ..som denna /runt 2:40 (Dock så involverar detta INTE förklippet)

 

Min uppfattning är att stativ = för konversationer och om man använder det FEL så är det = B-foto och förknippas direkt med en amatörfilm ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Dolly-tagning är både och för mig

Kan bli riktigt snyggt men kan vara för stillrent men det är svårt att säga

Det jag inte gillar är scener där personen skakar och det går ut över kameran, man blir nästan åksjuk att titta på det och det känns då som en amatör med en hemmakameran som spelar in

typ sin semester eller firande inom familjen.

 

Så använda dolly ser jag inga problem faktist.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag inte gillar är scener där personen skakar och det går ut över kameran, man blir nästan åksjuk att titta på det och det känns då som en amatör med en hemmakameran som spelar in

typ sin semester eller firande inom familjen.

 

Lugnt, jag kan nästan garantera att de blir 110& skafritt, och vi använder en kamera med 35mm adapter så de kommer inte se ut som hemmavideo i allafall ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...