Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det finns antagligen redan en sån här tråd med jag hittade den inte så jag gör en ny.

Jag letar efter böcker på Cinematografi, jag vill bli up-to-date på linser (skillnaden på mm osv, for dummies.), olika filmkamera finesser, filter och så vidare. Jag vill helt enkelt lära mig så jag kan kolla på en professionell filmkamera och fatta vad som är vad, kunna lingo och hålla dialog om filmkameror och ny teknik. Boken bör därför vara up-to-date så den även tar i nya uppfinningar.

Tipsa gärna även fritt om allmänna böcker inom filmskapande dvs regi, filmjuridik osv.

Väl Mött

// Anton

EDIT: Böckerna får gärna vara på engelska.

Postad
Det finns antagligen redan en sån här tråd med jag hittade den inte så jag gör en ny.

Jag letar efter böcker på Cinematografi, jag vill bli up-to-date på linser (skillnaden på mm osv, for dummies.), olika filmkamera finesser, filter och så vidare. Jag vill helt enkelt lära mig så jag kan kolla på en professionell filmkamera och fatta vad som är vad, kunna lingo och hålla dialog om filmkameror och ny teknik. Boken bör därför vara up-to-date så den även tar i nya uppfinningar.

Tipsa gärna även fritt om allmänna böcker inom filmskapande dvs regi, filmjuridik osv.

Väl Mött

// Anton

EDIT: Böckerna får gärna vara på engelska.

Jag me! Skulle vilja läsa en kurs eller nåt som bara handlar om det cinematografiska.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...