Kaj44 Postad 28 september 2010 Postad 28 september 2010 Ni som använder minneskort, hur sparar ni inspelningar? 0 Citera
Kimster Postad 28 september 2010 Postad 28 september 2010 På hårddisk. Redundanta serverdiskar, eller externa diskar. Lite beroende på vad man ska ha materialet till. 0 Citera
Kaj44 Postad 29 september 2010 Författare Postad 29 september 2010 Att jag ställde frågan, beror på att jag sparade massor av Hi-8 band på en hårddisk, efter en tid kraschade disken och allt jobb var borta, nu har jag kvar banden, om jag vill, kan jag föra över på dom på nytt till den nya disken jag fick köpa. Om det t.ex. skulle hända för dej, Kimster, har du då förlorat materialet? Bara nyfiken! 0 Citera
Kimster Postad 29 september 2010 Postad 29 september 2010 Oja, självklart har jag förlorat material vissa gånger. Främst pga. oförsiktighet men även rena haverier. Men det är därför man sparar på redundanta diskar på t.ex. en NAS. Vi tvingas ha åtkomst mycket av materialet konstant, och band går inte att jobba med till annat än långtids förvaring för vissa typer av material. Bandstationer är dyrt och kräver underhåll. 0 Citera
Rogge Postad 30 september 2010 Postad 30 september 2010 Jag köpte en G-SAFE med RAID1. Jag för över allt via e-SATA och byter ut båda diskarna när dom börjar bli fulla. En disk sparas hemma medans den andra hamnar i bankfacket. G-SAFE 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.