Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag har en Canon HV30 och undrar om det är möjligt att spela in direkt till hårddisken utan att använda band?

- vilket program (mac)? fungerar det med final cut? i sådana fall hur?

- jag ansluter via firewire. är det någon speciell inställning jag ska ha i kameran?

tack

Per

Postad

Minns att jag kollade på en hdmi capture box för runt 30k (typ billigaste du kan köpa). Såvida du inte har hmdi-in i datorn då, det är såklart billigare men inte direkt mobilt... Frågan är väl ärligt talat om det är värt pengarna & trasslet. Utvecklingen står ju (som det mesta annat gällande teknik) allt annat än stilla...

edit: oj, Sony'n kostade visst bara 13k. Ja då är det ju en annan femma.

Postad
Minns att jag kollade på en hdmi capture box för runt 30k (typ billigaste du kan köpa). Såvida du inte har hmdi-in i datorn då, det är såklart billigare men inte direkt mobilt... Frågan är väl ärligt talat om det är värt pengarna & trasslet. Utvecklingen står ju (som det mesta annat gällande teknik) allt annat än stilla...

edit: oj, Sony'n kostade visst bara 13k. Ja då är det ju en annan femma.

Den här nya ska vara mycket billigare fast sparar bara i ProRes, MXF som alternativ för pc-användare hade ju varit nice:

http://www.atomos.com/

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...