Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Tycker det är oroligt roligt att alla med samma intresse har ett toppen forum där man kan hjälpa varandra och dela med sig av sina tips och idéer!

Jag tycker det är väldigt roligt att hålla på med digitala effekter och compositing och håller just nu på att utbilda mig inom det. Eftersom jag hitils är jätte nöjd med ubildningen vill jag passa på att tipsa även er som också vill eller funderar på att studera inom digital visualisering. Skolan heter IAA (http://www.iaa.se) och finns i eksjö.

Någon annan här på forumet som också går eller gått där?

Tja!

Postad
Hej

Tycker det är oroligt roligt att alla med samma intresse har ett toppen forum där man kan hjälpa varandra och dela med sig av sina tips och idéer!

Jag tycker det är väldigt roligt att hålla på med digitala effekter och compositing och håller just nu på att utbilda mig inom det. Eftersom jag hitils är jätte nöjd med ubildningen vill jag passa på att tipsa även er som också vill eller funderar på att studera inom digital visualisering. Skolan heter IAA (http://www.iaa.se) och finns i eksjö.

Någon annan här på forumet som också går eller gått där?

Tja!

Såg intressant ut!

Vad gör man på kursen, hur ser lektionerna ut dvs, och slutligen vad kostar allt?

Postad

Wohoo är det en klasskamrat måntro?:p

Kan inte annat än att instämma i lovorden, är sjukt nöjd med utbildningen hittills.

@ David

Upplägget på utbildningen är att man har föreläsningar/genomgångar/workshops på måndagen och tisdagen. Föreläsarna är personer från företag ute i branschen vilket gör att man som student får en bra inblick i hur det funkar "out there". Projekten vi jobbar med är vanligtvis veckoprojekt där man går igenom nödvändiga tekniker under föreläsningarna och sedan har man tills på fredagskvällen att bli klar och skicka in.

Med kostnader tänker du på kurslitteratur osv eller boende?

• 3 månader senare...
Postad
Wohoo är det en klasskamrat måntro?:p

Med kostnader tänker du på kurslitteratur osv eller boende?

Jag tror att han utgick från att det skulle vara en kostnad för själva studierna men såvitt jag vet så tillhör IAA någon annan skola där i krokarna och har därefter precis samma villkor som en vanlig högskola - In med betyg, inte cash.

Lite gammal tråd, men var tvungen att fylla i det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...