Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjosan

Snart ska vi göra en musikvideo i skolan och jag satt å tänkte lite på hur den ska se ut. Men om man t.ex tittar på en rapplåt så är det otroligt snabb klippning i videon, och tanken slog mig att synka klippen och munrörelserna med musiken måste rent ut sagt vara ett h*lvete!

Så min fråga till er är om ni vet av någon speciell teknik för att underlätta redigeringen?

:)

Postad

Använd en inspelning av låten så att takten blir den samma på alla tagningar. Ni kan använda den första tagningen, men ljudet blir oftast bättre med en ordentlig inspelning.

Du behöver inte synka varje klipp. Du synkar tagningarna (hela låten t.ex.) med varandra innan du delar upp dem i småklipp.

Adobe Sverige (ie Max) har en bra videoskola och i detta avsnitt:

http://www.adobebloggen.se/2009/05/06/18-videoskolan/

tas flerkameraredigering upp. Funkar lika bra om du har samma låt i samma takt på alla tagningar.

För att få t.ex. slowmotion synkat speedar du upp låten och spelar in mim till det (har du koll på hur mycket snabbare går det lätt att justera sedan). långsam låt - ger snabbare rörelser på liknande sätt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...