Gå till innehåll

IBC10 International Broadcasting Conference


Kimster

Recommended Posts

Några fler här som var på IBC? leksaksmässan för vissa av oss här :) ...(...förutom Max då..)

 

Några guldpärlor:

- Tittade på resultatet från en 8K videokamera och 22.2 kanaligt ljud.

Kameran väger 40kg och det krävs 8 encoders och 8 decoders för att föra över videosignalen till en playoutserver eller lagring. Detaljrikedomen i filmen var sådär äckligt..mycket. Ibland såg det nästan overkligt ut, ibland kändes det som man satt i filmen. Det var magiskt.

 

- Panasonic AG-AF100, mer om det i annan tråd.

 

- Testa filma med 3D-kameror, som för övrigt var mässans "grej" i år. 3D precis överallt.

Man var tvungen att ha två minneskort för att kunna spela in på Panasonicen så jag fick inget material hem... lesson learned...

 

- Svenska Ikonskops A-cam. Hel-skumt utseende, liten och filmar i CinemaDNG. Frågan är hur man klarar sig utan alla knappar och rattar man är van vid. Den hade ytterst tunt med dem, kanske 4-5st totalt. Filma i RAW är ju intressant också.

 

 

minussidan:

Tunt på RED och Scarlett. Såg endast en 'mockup' som man iofs kunde klämma på.

MEN jag såg en snubbe med en vad jag misstänker var en fungerande Scarlett (det lyste om den och han höll hårt om den under lunchen). Kunde dock inte hinna ta reda på då om han skulle visa upp den någonstans... så miss där tyvärr.

 

Sony hade sin nya NEX-VG10 i typ 'ett' exemplar som endast "vissa" kunde se. Fick bara se den på håll. Oavsett.. såg mycket intressant ut.

 

Inget nytt på DSLR-marknaden. Kanske kommer på photokina ...

 

Fick inte ta med mig en enda kamera hem som 'giveaway' eller för långlån... surt..

Alltid samma visa...

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...