Blanco Niño Postad 31 augusti 2010 Postad 31 augusti 2010 Hej alla! Jag har förgäves letat efter någon slags minsta standard som man behöver för att sända material på TV. Tror nog att fler är intresserade av detta också. Jag antar att det kanske är olika för olika bolag, men det skulle vara intressant om någon med vana att leverera till TV eller liknande kan dela med sig av vilka krav som ställs. Det jag undrar över är: - Format - Upplösning - Ljudkrav - Annat som ni kan komma att tänka på - Vem har varit slutkund Mycket tacksam för svar! /B.N. 0 Citera
StenR Postad 31 augusti 2010 Postad 31 augusti 2010 Här är SVT:s specifkationer: http://svt.se/2.22132/1.300847/proffsinfo?lid=puff_271070 Jag antar att reglerna gäller benhårt för egna och beställda produktioner... 0 Citera
Kimster Postad 31 augusti 2010 Postad 31 augusti 2010 Om man frågar är reglerna tämligen hårda för övriga också, men det beror lite på typ av produktion och hur "intressant/bra" innehållet/materialet är. 0 Citera
Blanco Niño Postad 31 augusti 2010 Författare Postad 31 augusti 2010 Ok det där dokumentet ju ganska överdetaljerat och jag skulle gissa att få även inom SVT vet vad exakt det betyder. Var väldigt intressant att se dock, tack StenR! Det är säkert som du säger också Kimster. Jag antar också att kraven ser ganska anorlunda ut beroende på programmets karaktär. Är det en studioproduktion med blanka golv snackar vi ju en standard, är det dock istället mer dokumentärt, en annan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.