Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå!

Tänkte än en gång få lite konstruktiv kritik från er för att kunna fortsätta utvecklas och gå mot rätt riktning inom området animation och VFX.

Har arbetat med 5 st bilder för att sätta ihop dessa bilder och med hjälp av keying, color correction och mycket justerande fram och tillbaka, för att skapa en 3d miljö där ett palats ska ligga bland bergen under en snöstorm.

Ni kan läsa på informationen hur jag gjort med ljudet och liknande men har alltså arbetat väldigt mycket med ljudet för att få rätt basgång och liknande i både introt och i själva huvudsekvensen, vilket kan vara avgörande för vilka känslor man får (speciellt inom animering).

Så ge mig gärna kritik om vad ni gillade och vad ni vill se mer av och vad som kunnat åtgärdas till ett bättre resultat.

Postad

Varför är himmelen blå (med lite små, lugna moln)? Det ska ju vara en snöstorm. Sedan att bilden tiltas bakåt gillar inte jag. Det får hela scenen att se konstig ut. Jobba på att göra en enkel panorering istället. Ändra himmelen och göra allt lite mer diffust i snöstormen. Lyckas du lägga till lite yrande snö så förstärker det scenen också.

Postad
Varför är himmelen blå (med lite små, lugna moln)? Det ska ju vara en snöstorm. Sedan att bilden tiltas bakåt gillar inte jag. Det får hela scenen att se konstig ut. Jobba på att göra en enkel panorering istället. Ändra himmelen och göra allt lite mer diffust i snöstormen. Lyckas du lägga till lite yrande snö så förstärker det scenen också.

Okej ska tänka på det, var trots allt mitt första försök med att försöka skapa en 3d miljö :)

Men trots att himmelen är blå och det inte snöar så kan det yra snö vilket det ofta gör bland bergen.

Vindvirvlar och stormvindar. Mest det fenomenet jag var ute efter att försöka skapa men jag är medveten om att mycket kan förbättras som du säger :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...