Gå till innehåll

Lost In La Mata


barnholdt

Recommended Posts

 

Min absolut första semesterfilm blev kanske inte riktigt som traditionella semesterfilmer. ;) Av nostalgi och personlig sentimentalitet har jag försökt fixa lite 70 – tals look över det hela.

 

EDIT: Snart hundra som kikat på filmen här från Voodoo, kom gärna med kritik, synpunkter eller ros :)

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Min absolut första semesterfilm blev kanske inte riktigt som traditionella semesterfilmer. ;) Av nostalgi och personlig sentimentalitet har jag försökt fixa lite 70 – tals look över det hela.

 

EDIT: Snart hundra som kikat på filmen här från Voodoo, kom gärna med kritik, synpunkter eller ros :)

 

Kunde kanske jobbat lite mer med färgerna. Och jag kan inte undgå att misstänka att du kopierar från en annan riktigt bra redigerad kortfilm som heter "ni kan kalla mig för kröpper". Låten är identisk, extraspåret till en av timo räisänens låtar om jag inte missminner mig och själva känslan jag får av din film är också den mycket lik.

I övrigt en fin kort liten film! Är lite nyfiken på hur och i vilket program du utför de gulröda filmblendsen som är runt 10 sekunder in i filmen?

 

EDIT: Såg nu att du skrivit med i slutet av filmen att det musiken tillhörde Timo

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du kikade på filmen och tack för din återkoppling.

 

Vad saknar du i färgerna, är de för klara, spretar de för mycket eller har jag tagit i för mycket med den CC / tint och flicker (eller vad den heter) som är gjord?

 

Kopierat och kopierat, det var många månader sedan jag såg den men den har helt klart inspirerat. Rytmiken i låten inbjuder ju till en viss stil av klippning om man säger som så.

 

Film burnen köpte jag för ett tag sedan, kommer jag på vart så postar jag. Finns massa stock footage. Skulle tro att man kan göra den i Motion eller AE om man orkar pula med det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du kikade på filmen och tack för din återkoppling.

 

Vad saknar du i färgerna, är de för klara, spretar de för mycket eller har jag tagit i för mycket med den CC / tint och flicker (eller vad den heter) som är gjord?

 

Kopierat och kopierat, det var många månader sedan jag såg den men den har helt klart inspirerat. Rytmiken i låten inbjuder ju till en viss stil av klippning om man säger som så.

 

Film burnen köpte jag för ett tag sedan, kommer jag på vart så postar jag. Finns massa stock footage. Skulle tro att man kan göra den i Motion eller AE om man orkar pula med det.

 

Tänkte på 70-talslooken du påpekade att du var ute efter, du kunde ha jobbat lite mer med kurvorna á la tex:

Samma princip i filmredigering.

 

Mycket roligt att se nån mer som uppmärksammat den filmen, den är sjukt bra. Originaliteten på din film sjunker ju en aning om man sett den, men den funkar fint ändå

 

Skulle vara nice om du kom på var du köpte den! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...