JonathanJohansson89 Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Jag vill lära mig göra visuella effekter, men det går faktiskt inte att skriva i det man vill göra och sedan få fram en tutorial på det. Ni som kan visuella effekter, hur lärde ni er det? Genom tutorials, lärde ni er själva eller hur ska jag göra, eller var ska jag leta? Sen vet jag att Andrew Kramer finns och Digital tutors och annat på Youtube, men Digital tutors kostar att vara medlem i, men ska jag verkligen behöva lägga ut flera tusen (!) för att köpa inlärningsfilmer (Tutorials)? Finns det inget annat sätt? Var ska jag leta? 0 Quote
FireFilmsProduction Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Om du vill ha tutoriols så gå in på youtube och sök på "Indymogul". Dom gör tutoriols och testfilmer typ varje vecka. Där hittar du säkert något bra. 0 Quote
Max_H Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Det finns ingen genväg: Träna, gör fel, gör om, gör rätt, testa nått nytt. Lär dig grunderna för det mesta och inte bara i ett program. Fotografera mycket och lär dig om ljus och färger. Förstå 3D biten och alla beståndsdelar. En viktig del i det hela är att välja rätt metod (läs den som är 'tillräckligt' bra och därmed snabb). Guldexemplet tycker jag är Ryan Wieber (som gjorde Ryan Vs Dorkman) - han jobbar nu med VFX på Stargate Studios i USA (bl.a. Heroes). Han plojade med After Effects och gjorde Ljussvärd... 0 Quote
jolt_jokern Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 lär dig grunderna och lek runt och testa allt i programmet. 0 Quote
Recommended Posts