Zarakow Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Hej! Tänkte återuppta lite videoredigering samtidigt som jag är på jakt efter en ny bärbar dator som då bör fungera smärtfritt vid sådan. Har tyvärr usla erfarenheter av HP, men det kan ju bero mer på just den modellen jag hade. Dell har jag dock bra erfarenheter av (lite strul), men vet inte om de fungerar bra för videoredigering. Står mellan Dell Studio (som de själva rekommenderar) och Dell Vostro (utan de högblanka skärmarna som man kan reta sig på ibland (utomhus t.ex.). Vill dock inte låsa fast mig vid Dell. Vad har ni för erfarenheter av bra datorer för videoredigering? Några bra erfarenheter att dela med sig av? (Hade det bara varit för videoredigering hade jag valt en Mac men kan inte göra det p.g.a. andra orsaker...) /H 0 Quote
Kimster Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 HP gör bra redigeringsmaskiner om du väljer "rätt" modell som sagt. Kört deras workstation-modeller i några år i alla möjliga miljöer allt från arktiskt och öken och de har fungerat. Nu är det väl Elite-book serien som övertagit den rollen. Dell går också bra om du väljer "rätt". Deras kontorsmodeller funkar med lite brister på grafikkorten bl.a. Själv är det Mac-investeringar nu. Kommer först testa mot MacOsX och Win7 på samma burk och så om det händer något. 0 Quote
joakimf Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Är också ute och letar efter en bärbar videoredigeringsdator. Många verkar rekommendera en MAC, men jag är total MAC-newbie vilket får mig att tveka och ändå fundera på en PC. Det är i alla fall dags att byta ut min startutrustning som består av en bärbar HP med WMM. 0 Quote
Recommended Posts