Gå till innehåll

Lägga text på färdig 1min klipp


sparq

Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=4361&d=1281102882

 

Har redigerat nedanstående filmklipp som är en minut långt i iMovie där textredigeringsmöjligheterna är starkt begränsade. Framför allt behöver texten bli mer enhetlig i storlek och typsnitt, samt positioneringen av text bli bättre.

 

Har du programmen och kunskapen att ordna bättre texter?

 

PM:a eller svara i denna tråd i så fall med att ange den summa pengar som du tänker kan vara rimlig som tack för hjälpen och hur snabbt du har möjlighet att göra det, så återkommer jag till dig.

 

version med nuvarande text:

 

http://vimeo.com/13911265

 

En version av filmklippet utan text kommer att finnas tillgängligt att ladda ner från och med måndag 9/8.

 

Jag som har fått uppdraget att skapa denna reklamfilm är student inom informations och kommunikationsteknik och får viss ersättning men ser detta framförallt som en möjlighet att lära mig mer om film (video) genom att få förmånen att arbeta med ett skarpt projekt.

Skärmbild-2.png

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Läste din ansökan och blev väldigt intresserad av att hjälpa till. Jag har nog både kunskapen och programmen som krävs för att göra i princip vad du vill i textväg och även om du vill fixa något annat med hjälp av olika effekter.

 

Vilken summa som är rimlig kan vi kanske komma fram till tillsammans och skulle först vilja veta vad det är jag ska göra och hur mycket arbete det därmed blir bakom det.

 

Jag tror förstås att det kommer gå väldigt väldigt snabbt eftersom det är en sån pass kort film men skulle ändå vara intressant att veta.

 

Men svara gärna om ni är intresserad av mig, har vissa klipp ni skulle kunna få se som jag gjort. Allt är inte ute på internet och allt är inte text/titel jobb men kan meddela att jag är säker på att jag kan göra det ni vill!

 

Här är några videor:

 

 

 

 

E-mail: dd.lg@hotmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Mosvaarf,

 

Kul att du är intresserad!

 

Minimikravet är nog att texten visas med två olika animationer. En animation för "ökad kontroll" och "flexibilitet" och en för övrig text som presenteras på rörlig bild, alltså så som det är nu. Animationerna ska öka intresset för texten utan att ta fokus från budskapet. Jag gillar de animationer som är nu men överlåter till dig att se vad som ser bra ut. Animationerna behöver inte vara unika för projektet utan det är ok att använda nån färdig texteffekt i något program.

 

I startsekvensen där kameran sveper över usb-minnen kan man tänka sig att man tar bort animationen på de två texterna och istället lägger in texterna med motion tracking ovanför respektive minne.

 

Är det något mer du behöver veta för att kunna uppskatta hur lång tid detta kommer att ta? Annars får du gärna PM:a mig en uppskattning så återkommer jag med förslag på ersättning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...