John1604319361 Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Media browser i premiere pro hittar inte filer från hårddisk, men dessa filer kan jag importera in i projektfönstret utan problem. Filer från kameran är avchd men har tagit skepnaden av VLC.AVI när dom hamnat på hårddisken. Beror detta på att jag har VLC installerat på datorn ? Borde inte filerna heta M2TS ? 0 Quote
Max_H Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Hur har du flyttat dom till hårddisken? //Max 0 Quote
John1604319361 Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Via USB 2.0. (Från flashminnet) Har även möjlighet att skicka in via SDHC kort. Kameran är Canon hfs 21, Brand new. Har en hdmi utgång men den tror jag inte går att skicka filer via. 0 Quote
Max_H Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Weird... Vad händer om du flyttar hela foldern som den är i "original" på kortet? //Max 0 Quote
John1604319361 Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 När jag tankat över filer så har jag lyft över dessa till en speciell mapp på hårddisken (copy/paste). Sitter fast på jobbet nu och får testa runt lite i morgon kväll. Men det är så märkligt att premiere pro hittar filerna när jag importerar till projektfönstret men inte samma filer via media browser (har även markerat "all supported media"). media browser hittar bara mappen i aktuell hårddisk men inget innehåll. Konstigt konstigt . /Anders 0 Quote
Max_H Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Mediabrowser är specifikt till för mappar som är "enligt kameraspec", File > Import kör i pricip "Utforskaren (PC) / Findern (Mac) så det är troligen där felet är. //Max 0 Quote
Recommended Posts