RedFilm Postad 23 juli 2010 Postad 23 juli 2010 Hej alla. Laddade upp min VFX och 3D reel på Youtube. Take a look. http://www.youtube.com/watch?v=le04zkx6P34 Mvh Pablo 0 Citera
bassbucket Postad 24 juli 2010 Postad 24 juli 2010 3D staden ser bra ut, du borde fila lite på en snyggare breakdown. Sen kändes det lite för långt men det var bra. 0 Citera
bonne Postad 25 juli 2010 Postad 25 juli 2010 Själva klippen såg för det mesta bra ut min reel'en är alldeles för lång. En reel ska bara va det allra bästa och jag skulle säga max 1.5-2min lång. Musiken gör även att det känns ännu längre. På dina breakdowns hade jag hellre gjort så att jag hade fotot och 3d staden i 2 små videor samtidigt som klippet med kamera rörelsen visades. Första klippet verka rätt konstigt när det kom 2 gånger. Renderingen och videon från programmet såg ganska lika ut. Hade modellen varit texturerad och varit compad i en bakgrund hade jag kunnat förstå att du ville ha en o-renderat version (wire kanske hade varit bättre dock). Ögat (stillbilden) hade jag satt bilderna bredvid varandra och visat dem samtidigt - wiren och renderade versionen. På så sätt klipper du ner någon sekund och du fyller upp de svarta ramarna. Vattenloggan verkar ha nått konstigt uppe i högra hörnet framåt slutet. Kanske inte någon man vill ha med i sin reel.. Hockeyspelarna, samma som många andra, visa den färdiga och wireframe'n samtidigt. Eller om du ska göra som du har det nu - visa varje klipp mycket kortare tid. Texten var onödig vid projection mappingen och "again" grejen skulle jag tagit bort helt. Overall mycket snyggare grejer men reel'en behöver kortas ner och många klipp är alldeles för långa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.