Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har kommit en bit på vägen i min problemlösning. Har fått låna en DV-bandare, Sony, osäker på vad exakta modellen heter, men kan kolla upp det. Den ska kunna spela upp DVCAM och vara kompatibel med min kamera och mina band på alla sätt och vis. MEN.

När jag försöker spela upp ett band så reagerar inte bandaren på det överhuvudtaget. Räkneverket börjar inte snurra. Jag kopplar in bandaren och den har kontakt med datorn, och trycker jag på play inne i Vegas Capture så lyser play-knappen på bandaren också, men ingenting spelas egentligen upp. Räkneverket börjar inte räkna och jag ser ingen som helst bild.

Vet någon vad problem kan vara?

Jag är väldigt tacksam för svar!

Postad
Hej!

Har kommit en bit på vägen i min problemlösning. Har fått låna en DV-bandare, Sony, osäker på vad exakta modellen heter, men kan kolla upp det. Den ska kunna spela upp DVCAM och vara kompatibel med min kamera och mina band på alla sätt och vis. MEN.

När jag försöker spela upp ett band så reagerar inte bandaren på det överhuvudtaget. Räkneverket börjar inte snurra. Jag kopplar in bandaren och den har kontakt med datorn, och trycker jag på play inne i Vegas Capture så lyser play-knappen på bandaren också, men ingenting spelas egentligen upp. Räkneverket börjar inte räkna och jag ser ingen som helst bild.

Vet någon vad problem kan vara?

Jag är väldigt tacksam för svar!

En bra början om du har problem är att skriva vad du har för utrustning.

Normalt så rullar räkneverket bara när du har nått inspelat på bandet. Men det har du väl kollat i kameran att du är på ett ställe där du har nått inspelat?

Postad

Var läser du vad det var för kamera som använts? Antagligen i nån annan tråd av trådskaparen, men den har jag inte läst. Hellre ge för många alternativ än för få, men om så är fallet så tror jag på ditt inlägg, bandet spolat för långt fram.

Postad

Och varför fungerade det inte med bandare ett?

Vad var typbeteckningen på första och andra bandaren, och vad har vi lärt oss av det hela?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...