Jump to content

Animatör sökes till musikvideo

Isha

Recommended Posts

HEJ.

Jag är en musiker/artist/låtskrivare och grafiskdesigner som söker en ambitiös animatör för att hjälpa mig

skapa en musikvideo som jag ska regissera. Videon kommer bli till min andra singel från mitt debutalbum som ska komma ut i höst.

Jag sitter lite fastklämd mellan en ynklig budget och enorma ambitioner.

Jag har mängder av idéer och skisser och är beredd att utveckla mina kunskaper inom post-production för att hålla kostnaderna nere.

Jag jobbar i photoshop och har just börjat pröva mig fram i After Effects.

KONCEPT

Videon i fråga kommer bli en episk resa för ett barn från en mörk realistisk värld in i en drömvärld.

Min tanke är att kombinera filmat material med mattemålningar i 3D-miljö. Själva nyckeln till hela idén kommer också kräva en hel del animation.

Det är alltså inte fråga om avancerade 3D animationer i form av karaktärer, utan en mer surrealistisk värld av vattenfärger blandat med fotorealism.

Episka vyer, mycket färg och moln, och hav och berg :D Jag har massvis med konceptbilder och eventuellt användbart material som jag skapat i PS.

Jag vill inte babbla för mycket, men det finns en grundtanke som jag enkelt kan beskriva vid eventuell kontakt, och jag tror den kommer bli enormt kraftfull!!

Både på ett rent tekniskt plan men även emotionellt.

Jag är naturligtvis även nyfiken att se vad du får för ideér utifrån konceptet : D

Jag ”tror” detta är ett jobb för någon med kunskaper inom After Effects eller Maya,

men jag vet för lite om andra mjukvaror för att vara säker att det bara är de som gäller.

BUDGET OCH TID

Då jag är ekonomiskt begränsad så söker jag någon som kan behöva en fantastisk skapelse att visa upp i sin CV eller för framtida arbetssökeri.

Kanske du studerar animation på skola eller vill ta steget från hobbyarbete till att starta eget, eller bara är sugen att skapa något fantstiskt!!

Jag kommer naturligtvis ersätta dig och vi får komma fram till en summa som kan passa, men det rör sig inte om stora pengar. Än så länge...

Tidsramen är felxibel utifrån den begränsade budgeten, men min plan är att videon ska vara klar i höst. (Okt-Nov)

Låter detta intressant så hoppas jag du tar kontakt med sig så fort du bara kan! Det är självklart trevligt med någon form av referns till tidigare arbeten.

Jag är galet hypad på det här projektet och det ska bli något som höjer ögonbryn!

MVH / Isha

47048-5217.jpg