pantflaska Postad 13 juni 2010 Postad 13 juni 2010 Jag vet nästan ingenting om kameror och behöver därför hjälp. Det kameran ska användas till är att filma sporter med snaba rörelser. Jag vill även att den ska ha en ganska bra slowmotion funktion, men det är inte det viktigste. Ska helst klara av High Defenition (HD). Annars är det typ "peka och skjut". Och så har jag hört en massa om objectiv och lins eller vad det nu heter? Vill iallafall ha allt som kan behövas till kameran, så man inte står där med en kamera och så går det ändå inte att filma... pris: cirka 0 - 7500 (det får vara begangnat) för allt som kan behövas. Skriv allt ni vet!! 0 Citera
plf66 Postad 13 juni 2010 Postad 13 juni 2010 Jag brukar säga så här, vet man inget om kameror, vill ha en ändå, och har mycket låg budget så gå till Onoff, Siba, eller motsvarande och köp en kamera som ser fin ut och som du känner dig nöjd med. Då har du en bra start. Alternativ är att börja _läsa_ på i ett forum likande detta och lära sig så mycket som möjligt. 0 Citera
pantflaska Postad 16 juni 2010 Författare Postad 16 juni 2010 Bump! någon som kan hjälpa mig? 0 Citera
StenR Postad 16 juni 2010 Postad 16 juni 2010 Du ska nog ha en kamera med CCD-sensor. Titta på Panasonic SD100 och SD200. SD100 har mikingång och hörlursuttag, SD200 har inte det men har en större sensor istället. 0 Citera
plf66 Postad 16 juni 2010 Postad 16 juni 2010 Du ska nog ha en kamera med CCD-sensor. Titta på Panasonic SD100 och SD200. SD100 har mikingång och hörlursuttag, SD200 har inte det men har en större sensor istället. Bägge de Panasonic är 3MOS, vilket väl refererar till 3 x CMOS? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.