Gå till innehåll

hjälp med köp av miniDV


lordset

Recommended Posts

Ja som det är en riktig djungel där ute i dv världen så jag vet fan inte vad jag ska köpa. Man kanske kune få lite hjälp här? Jag ska ha dom både till att filma familj mm. och att spela in film. Jag vill även kunna ställa in manuella inställninar så klart!

 

Jag har funderat på ett par kameror i den prisklass jag kan hålla mig. Upp till ca 6-7000.

 

JVC GR-DV500 (5130kr)- ingen rikktig koll på den men nån annan som kanske har?

 

Canon MVX250i och MVX25i (5000 och 9000kr)- är dom prisvärda. vet ätt smartson tycker det i alla fall.

 

Ja det var vad jag hade för förslag annars kanske någon annan vet någon bra kamera?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

ok nu är det så att jag funtar starkt på NV-GS200 eller NV-GS120 men problemet var ju att det inte finns riktig 16:9 hittade nu att man kan köpa en extra lins till (VW-LW3707ME). Hittar därimot ingen bra sida för kamera linser e det någon annan som vet?

 

HJÄLP SNÄLLA!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror på vad du ska ha den till. En Hi8-kamera duger även det alldeles utmärkt. Men nya Hi8kameror räcker till för semester. Men vill du satsa digitalt är Digital8 ett måste om du sysslat med Hi8 eller Video8 tidigare. Sen om man vill ha snyggare bilder så är inte heller 3ccd nödvändigt då också censorstorleken bör vara så stor som möjligt.

 

Jag skulle personligen titta mer på CCDns storlek före valet av 3 st. då man kan få kortare skärpedjup med en större.

Enligt min mening spelar det heller inte så stor roll vilken kamera man än köper i den prisklassen för semesterfilmning. Ta det du behöver. För semester krävs inte mycke och onödigt att slösa på dyrare kameror. Vill du jobba lite mer proffissionellt så lönar det sig att hyra en bättre kamera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...