Gate13 Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Sha undrar hur lång tror ni detta manus blir, den är inte klar än men berätta vad jag kan förbättra.Stugan- the movie MANUS.zip 0 Quote
John Posted December 17, 2004 Posted December 17, 2004 Om du följer den amerikanska manusmalen så brukar man säga att varje sida manus är en minut film. ( Framtagen för att det ska vara så). Manusmallen finns nog i voodoofilmsfilm skola. Skulle gissa på att din film blir ca 21 minuter. 0 Quote
Tove Posted December 26, 2004 Posted December 26, 2004 För snabbt slut. Håll ut lite till. Jag tycker det var väldigt lovande i början, men vid nåt ställe urartade det. Man liksom kunde känna att det inte var bearbetat. Jag tycker att du ska sätta dig ner óch läsa igenom för att hitta ny vägar. Vad var det för monster egentligen, vad det bara en blodtörstig varelse? 0 Quote
Gate13 Posted December 27, 2004 Author Posted December 27, 2004 Japp håller med, kommer upp en ny version snart om nån dag. Lova att läsa den då :) 0 Quote
Nizze Posted December 29, 2004 Posted December 29, 2004 Du borde läsa Manusskolan som finns här på voodoofilm. Vissa repliker verkar lite torra, men framnförallt du måste beskriva var personer står i scenen och vad de gör. Något jag reagera på var: "Micke kollar snett på båda två, han ser lite sur ut. Han gör det eftersom han gillar Kristin." Hur vet man att han gillar Kristin?? Film är ett visuelt medium. Arbeta mer på slutet. PÅ vissa ställen fick du till dialogerna ricktigt bra. 0 Quote
Gate13 Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 Tack för kritiken, tyvärr hade jag redan börjat skriva innan jag såg dem sista kommentarerna. Men nu droppar jag en ny version, kommentera mycket! Dialogerna ska jag också förbättra :]Stugan- the movie MANUS.zip 0 Quote
Recommended Posts