Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller för närvarande på med ett slags dokumentärprojekt, och jag har insett att en handhållen intervjumick är av nöden för vissa grejer. I tråden http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=23078 ges några konkreta tips, men de börjar kring 1500, och det är lite i dyraste laget för något som antagligen inte kommer att användas särskilt mycket. Finns det billigare som duger? Målet är YouTube, så ljudet kommer att komprimeras en hel del.

Jag vill ta ljudet direkt på kameran, och den har bara vanlig mickingång, dvs ingen XLR. En simpel adapter är ju möjlig, men någon fantommatning blir det inte.

Jag är en nolla på ljud, så alla tips mottages tacksamt.

/Jakob

Postad

Det var ju rejält hyggligt av dig! Jag kan börja med att låna den och testa, men av vad jag kan se på nätet så borde den funka. Hör av dig via PM om någon tid som passar nästa vecka (måndag eller tisdag passar mig bäst, men när som helst är möjligt), och bifoga gärna ditt telefonnummer, för sedan jag bytte mobiltelefon vet jag inte var jag har det.

/Jakob

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...