OP5 Postad 20 maj 2010 Postad 20 maj 2010 är det möjligt att gå in och klippa i en vob fil, exportera till något format, och sedan göra en ny DVD authoring, utan märkbart sämre bild. Vilket program och vilka format bör jag använda..? 0 Citera
Pehrbau Postad 20 maj 2010 Postad 20 maj 2010 I Grassvalley Edius 5 fungerar det. Visst måste det påverka kvaliteten en aning. 0 Citera
Peus Postad 20 maj 2010 Postad 20 maj 2010 Brukar även fungera i t.ex. Premiere Pro genom att först döpa om .vob filerna till .mpeg eller .mpg och sedan importera. Vet inte hur det är i de senaste versionerna dock, tror jag gjort det i CS3an eller om det var CS2an, jag kan därtill även ha haft Nimo codec pack installerat vid tillfället. och ja, kvalitén blir nog lidande är jag rädd dock kanske så pass marginellt att du inte bryr dig. Jag mins inte hur och vad men det finns enklare DVD-rippnings program där du kan jobba med dataströmmarna och sammanfoga dem (om de har snarlik kodning och samma frame rate etc) utan förlust i kvalité då de ej kodas om. Tror för övrigt att detta borde funka i t.ex. Adobe Encore, tråkigt nog har jag det inte framför mig nu så jag kan inte testa. Om detta borde t.ex. Max veta mer dock. Hur som helst lycka till. Mvh /Pontus w 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.