Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag använder en 35mm adapter, och vill fånga videoströmmen med OnLocation, men hittar inte hur jag kan vända bilden rätt när jag tar in den i datorn. Så att jag snabbt kan titta på mina filer rättvända. Tanken är att jag ska kunna visa snabbt för mina skådisar hur de agerat osv, vad de bör tänka på osv till nästa tagning.

Alternativt ngt annat program som jag kan göra det i.

Postad

Du kan flippa visningsbilden i OnLocation CS3 (men den blir inspelad rätt). Dock inte i CS4 - den funktionen försvann (trist nog).

//Max

Postad
Du kan flippa visningsbilden i OnLocation CS3 (men den blir inspelad rätt). Dock inte i CS4 - den funktionen försvann (trist nog).

//Max

Har jag förstått det rätt att jag kan flippa bilden, så den då blir rättvänd vid själva inspelningen av bilden, men när jag ska kolla på den inspelade bilderna senare så kommer min bild att vara upp och ner?

Någon som har tips på annat program som jag kan flippa bilden i redan vid fångst, och som håller sig upp och ner när jag ska kika på det senare?

Postad

Dåligt uttryckt av mig: Den flippas "rätt" under visningen men blir inspelad som den är i kameran, dvs upp och ned. Detta i OnLo CS3. CS4/CS5 har alltså inte denna funktion.

Vet att Cineform kan vända bilden rätt vid konvertering till deras codec (om man kör ex Neo Scene) men annars vet jag inte.

//Max

Postad

Det enklaste är att montera kameran upp och ner från början. DÅ bler hela efterföljande flödet rätt. Det går ganska enkelt med en hv20 t.ex.

/KN

Postad

tyvär har jag inte möjlighet att vända kameran upp och ned, då jag inte har ngn sådan ställning. har ingen lust att köpa ngn heller. Det är om någon vet ngn enkel och bra lösning man kan bygga själv, några tips?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...