Davido Postad 10 maj 2010 Postad 10 maj 2010 Hej någon som vet hur man flyttar animationer från after effects till Final cut? även klipp från Final cut till after effects? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 10 maj 2010 Postad 10 maj 2010 Exportera till ett format som komprimerar bilden så lite som möjligt (t.ex. en tif-sekvens) och importera sedan det exporterade till det andra programmet du ska använda. 0 Citera
Max_H Postad 10 maj 2010 Postad 10 maj 2010 1. Exportera ut filerna som nya klipp. 2. Köra automatic duck (3:e parts applikation) 3. Fcp > XML export > Premiere Pro > After Effects 4. Googla på Fcp to After Effects script (har för mig att nån snubbe har gjort ett 'hemma snickrat script). /Max 0 Citera
Davido Postad 14 maj 2010 Författare Postad 14 maj 2010 1. Exportera ut filerna som nya klipp. 2. Köra automatic duck (3:e parts applikation) 3. Fcp > XML export > Premiere Pro > After Effects 4. Googla på Fcp to After Effects script (har för mig att nån snubbe har gjort ett 'hemma snickrat script). /Max 1.vilket format ska jag exportera AE klippen till? 2. vad är automatic duck? 3. Från final cut exporterar jag en videosekvens till XML först? Sry är rätt färsk när det kommer till detta! 0 Citera
Max_H Postad 15 maj 2010 Postad 15 maj 2010 1. Beror på originalformat du har och om After Effects burken är Mac/PC!? Är det HD av nått slag och du sitter på Mac är väl ProRes vettigt. 2. Automatic Duck är en plugin som konverterar sekvenser från FCP format till After Effects format. 3. XML exporten har du bara nytta av om du har Premiere Pro CS4/CS5 också. After Effects kan inte importera XML filen (som egentligen bara är en klipplista). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.