Gå till innehåll

Råd för digitalvideokamera köp.


naken

Recommended Posts

Hejsan, ska börja med att förklara at jag är helt ny på detta området. Har endast hållit mig inom datorvärlden och överklockningar av datorer tidigare :)

 

Har kollat på denna här kameran

 

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1057215_l15/

 

och undrar nu om detta är ett dåligt köp ?, den kommer kosta ca 3500sek.

 

Jag skall använda kameran till att spela in mina barn och liknande, kanske lite "lek" med.

 

Nu är det såhär att jag är student (ung pappa) och min ekonomi är absolut inte den bästa, därför siktar jag på något för 3-5000sek. Jag vet man får vad man betalar för och tror inte detta är den bästa på marknaden. Det jag undrar är om den kommer uppfylla sin funktion bra ? Har hört och läst att den ska vara sämre att spela in med vid dåligt ljus, och att nattinspelningen inte heller är bra, stämmer detta ? (folk är ju olika känsliga, finns de personer som anser att en dvd-film som kört en shrink på 65% är dålig, medan jag anser det är en helt OK kopia)

 

Är det någon som testat filma med den, har egna erfarenheter som kan dela med sig, eller varför inte, egna rekomendationer på en videokamera skulle det verkligen uppskattas. Varna mig gärna om jag är påväg att göra världens sämsta köp!

 

Antagligen sitter dom flesta av er med väldigt fina kameror ... but...

 

"please, you are my only hope"

 

Kan hjälpa er om det skulle vara datorproblem eller vid frågor vilken hårdvara som är dagsaktuell ;)

Länk till kommentar
Share on other sites