umami Postad 7 maj 2010 Postad 7 maj 2010 Har köpt en Canon HFs21 HD kamera. jag är inte kunnig på detta och behöver lite hjälp... hur gör jag på bästa sätt för att komprimera från MTS till ngt lämpligt som behåller en bra kvalité på datorn och inte "hackar" för mycket vid uppspelning av filmer? (som är lätt att redigera med tex sony vegas, windows moviemaker eller annat förslag) filmerna ska sedan läggas på Youtube. tips på program eller dylikt? (Använder mig av Windows) 0 Citera
nson Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?p=199806#post199806 0 Citera
plf66 Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Det är väl någon form av MPEG4/AVCHD du får av kamera? Alltså nått som kräver mycket av datorn att spela upp. Youtube sätter ju mycket kvalitetsribban, jag skulle tänka mig att en vettig kompromiss är att koda om den till HDV-filer, dvs MPEG2. Det går ju att klippa i de flesta program och på de flesta datorer idag. 0 Citera
umami Postad 8 maj 2010 Författare Postad 8 maj 2010 Tack för att ni tagit er tid att svara! jag ska försöka kolla lite.... 0 Citera
Tier Postad 10 maj 2010 Postad 10 maj 2010 Vegas klarar ju MTS filer? Kör med Canon legria HF s10 som ger MTS filer och jag använder vegas 9. funkar fint. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.