nson Postad 5 maj 2010 Postad 5 maj 2010 Tydligen så är det execitive producer den som kommer med alla iderna, den som håller projektet igång etc. Så det skulle vara kul. Jag tror du har fått det där om bakfoten. Är inte Executive producer den som har hand om det ekonomiska och den som ska se till att alla arbetar? typ?
nson Postad 6 maj 2010 Postad 6 maj 2010 Sen är den han som bestämmer hur storyn och allt ska vara så det blir som han vill. Det där låter inte rätt. Regissören eller Producenten brukar väl vara de som har Final Cut och de som bestämmer "mest". Eller har jag fel?
Simon W Postad 6 maj 2010 Postad 6 maj 2010 http://www.wisegeek.com/what-is-an-executive-producer.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_producer
nson Postad 6 maj 2010 Postad 6 maj 2010 Kanske sen när filmen fått klar tecken. Men jag tror under manus arbetet så är det exetive producerns jobb att hålla ihop storyn etc. Sen är det väl producenten och regissörens jobb att få fram en vision? Det tror jag är helt fel för att vara härlig
nson Postad 6 maj 2010 Postad 6 maj 2010 Haha, vi verkar vara en hel bunt amatörer här i alla fall! Gå in på länkarna som Simon länkade! "... but has no direct input into the creative process of the film itself," Edit: Är nog jag som har fel. Trodde inte dom hade något med själva idén att göra. Men upp med manuset! :D
carl76 Postad 6 maj 2010 Postad 6 maj 2010 En filmproducent är en person som inför bland annat filmbolaget ansvarar för en filmproduktion. Filmproducenten har det högsta ansvaret för att produktionen genomförs, både ekonomiskt och kreativt. Exekutiv producent, även kallad ’’verkställande producent’’’, är en sorts överordnad producent inom nöjes-, media- och kulturindustrin. Den exekutive producenten ägnar sig mer åt det övergripande ansvaret, till exempel finansiella frågor, medan en "vanlig" producent, särskilt inom musikinspelningar, arbetar närmare inspelningsprocessen, till exempel med att ge instruktioner i studion. Det finns flera sorter av producenter, bl a teaterproducent. Om man är producent inom teater eller filmindustrin (vilket inte är så stor skillnad) så har man ansvaret att skaffa passande skådespelare. Man ordnar auditions och castings. Man har även ansvar för pengar, sponsorer, dagsscheman osv. En agent är nånting helt annat. Agenten ska i stora drag sälja sin klient/verk till en producent som representerar t.ex ett filmbolag. Man kan självfallet producera sitt eget verk, kanske främst då genom att finansiera det. Jag har ärligt inte riktigt förstått vad du har tänkt göra med ditt manus? Ska du sälja det? Producera det? Har du sålt det? Har din agent läst det? Har nån producent läst det? Inget illa menat men det känns lite som det varit olika bud till och från i dina trådar.. Så lägg upp manuset nu och vänta på reaktioner. Bra som dålig kritik så finns det gott i bägge delar. Du kommer garanterat få lärorika svar varav vissa kommer vara jobbiga att ta till sig.. Carl76
nson Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Du som verkade så självgod i förrgår. Folk lägger upp manus hela tiden, så släng upp ditt med. Särskilt när du skryter så mycket om ditt. Eftersom jag inte har läst det tidigare manuset så kommer jag att ha en neutral syn på manuset, eller vad man ska säga.
Simon W Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Bara undrar - vilken hämnd är det som omtalas i trådnamnet? Är det namnet på manuset?
Ryan_screenwriter Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Nä, min personliga hämnd mot alla tvivlare på detta forum. Jag har förklarat mina planer här etc så nu kan jag lugnt och stilla dra mig undan med stoltheten i behåll innan den här tråden blir bombarderad som för Johan_Ask och Ryan_screenwriter och alla andra mytomaner. Om ni fortfarande inte tror mig, be Shelly starta en tråd när ni ser mig på tv eller liknande då han vet vad jag heter. Då han läst mitt manus etc. Nämn inte mitt namn här nu doc. Jag kan själv hälsa till er alla här om jag är med tillräckligt på tv:). Men jag måste fråga innan jag drar, hur gör man en showreel? OJ! Har helt missat denna tråden. Och det är fortfarande chockerande. Alltså, har du varit i Hollywood? Har du pratat med någon annan i Hollywood än din "agent" (som jobbar här eller hur är det?) I vilket fall, så verkar du ha en sjukt konstig världsbild, som många andra påpekat. Du ska alltså skicka in ditt manus till en "scriptdoctor"? Och sidan verkar INTE, INTE pålitlig. Herregud. Vad snackar du om? Och du säger att du ska bli executive producer? Vad fan menar du? Du menar att om de skriver om ditt manus så det blir skitbra och du säljer det till Universal så kommer de göra dig till exec prod? NEJ NEJ NEJ det kommer de inte göra. Du har tur om du ens kommer sälja manuset utan att den jävla hollywoodscripts gubben gör det själv! Ta det från en som verkligen jobbar i Hollywood, JAG. Ta dig hit och gör riktiga kontakter och SKRIV ETT BRA MANUS och sluta säga att du inte kommer tillbaka till forumet, för, det visar ju sig, att det gör vi alla för eller senare, vare sig "SUCCESS*" eller ej...! *Success = ej synonymt med att NÄSTAN komma till Hollywood i "talang vm"
Mr_Movie_Boy87 Postad 8 maj 2010 Författare Postad 8 maj 2010 Spelar ingen roll vad man skriver till folk här på forumet! Farväl för gott jävla idioter (vissa av er)! Och din kommentar fick mig bara att skratta screenwriter! Säger han som skapade Black & White?! JÄVLA MYTOMAN! Igonore: Ryan_Screen writer, Wingding, Team_Faggot! SNÄLLA BANNA MIG OCH TA BORT ALLA MINA TRÅDAR OMGÅENDE JÄVLA MODERATORER ANNARS ANMÄLER JAG SIDAN FÖR GOTT! TRÅNGSYNTA JÄVLAR (VISSA AV ER). VARNING! ANMÄLER SIDAN OMGÅENDE! ANSER DETTA SOM ABUSE! VARNING! DETTA ÄR INTE YTTRANDEFRIHET! VARNING!
Ryan_screenwriter Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Spelar ingen roll vad man skriver till folk här på forumet! Farväl för gott jävla idioter (vissa av er)! Och din kommentar fick mig bara att skratta screenwriter! Säger han som skapade Black & White?! JÄVLA MYTOMAN! Igonore: Ryan_Screen writer, Wingding, Team_Faggot! SNÄLLA BANNA MIG OCH TA BORT ALLA MINA TRÅDAR OMGÅENDE JÄVLA MODERATORER ANNARS ANMÄLER JAG SIDAN FÖR GOTT! TRÅNGSYNTA JÄVLAR (VISSA AV ER). VARNING! ANMÄLER SIDAN OMGÅENDE! ANSER DETTA SOM ABUSE! VARNING! DETTA ÄR INTE YTTRANDEFRIHET! VARNING! Ojdå, fick jag dig att skratta? JAG SKRATTAR ÅT ALLT DU SKRIVER! Alltså, är det samma manus som du hade för typ ett år sen som du fortfarande lever på??? Och varför säger du att du ska bli bannad? Har du så lite självkontroll så du bara inte kan sluta att logga in? SHIT Och helt seriöst, kan du säga vad exakt det var som fick dig att skratta i mitt förra inlägg? Jag var bara seriös? Du kan verkligein inte ha en diskussion? Du bara flyr och säger att du ska ignora oss? Allvarligt talat alltså...
Simon W Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Men varför skriva om sin personliga hämnd (revansch) under "Kolla mitt manus"? För övrigt är Shelly en tjej.
carl76 Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 SNÄLLA BANNA MIG OCH TA BORT ALLA MINA TRÅDAR OMGÅENDE JÄVLA MODERATORER ANNARS ANMÄLER JAG SIDAN FÖR GOTT! TRÅNGSYNTA JÄVLAR (VISSA AV ER). VARNING! ANMÄLER SIDAN OMGÅENDE! ANSER DETTA SOM ABUSE! VARNING! DETTA ÄR INTE YTTRANDEFRIHET! VARNING! Vad i helvete?? Har inte fått några brev. Men med tanke på ovanstående utspel så behöver du inte skicka några nya heller. Nånting är inte rätt med dig.. Ovanstående nämnda personer måhända är syrliga, ironiska etc,etc i sina kommentarer och inlägg men såna här utspel du gång på gång vissa prov på är sinnessjuka. Vad Talang VM är för nåt och vad det betyder vet jag inte och bryr mig inte heller men hade du berättat om dina upplevelser i efterhand istället för dessa inlägg så skulle det nog blivit en helt annan utveckling på dina trådar. Carl76
Shelly Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 För övrigt är Shelly en tjej. Svar ja. Även om en kille i skolan vägrade att tro på det... hoppas att han skojade.
Pace Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Den här tråden har mer än väl tjänat sitt syfte. Tråden stängs. Vill man inte besöka forumet går det bra att undvika slå in adressen i webbläsaren, svårare än så är det inte.
Recommended Posts