storyteller Postad 28 april 2010 Postad 28 april 2010 Tjena, finns säkert några trådar om detta men slänger in en iallafall. Jag ska köpa ny data för HDV redigering och annat som musik,foto,grafiskt osv. Men alla mina polare som arbetar med inom media typ som musik producenter och annat säger att jag köpa en iMac och dem tror den klarar av HDV redigering. I burken finns det: 3.06GHz Intel Core 2 Duo 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB 500GB Serial ATA Drive NVIDIA GeForce 9400M 8x double-layer SuperDrive Får den för runt 8 tusen vid en kontakt på Apple. Annars hade jag tänkt lägga ut runt 8 tusen på en PC som jag bygger själv, men vad är det man ska satsa på då eller tror ni iMac datorn blir bra ? Tack för alla svar MVH Victor 0 Citera
storyteller Postad 28 april 2010 Författare Postad 28 april 2010 Vilket program ska du redigera i? /Max I skolan kör vi på Final Cut Pro, hemma använder jag Sony Vegas Pro 8 och Adobe Premiere. Så kommer väll blanda så mycket det går, Final Cut är jag som mest bekväm i :) 0 Citera
j3n5 Postad 29 april 2010 Postad 29 april 2010 Du får inte SÅ mycket PC för 8000 när det gäller redigering. Bara en OK skärm går på 3-4000 och det ingår i Imacen. Ska du dessutom "köpa" din programvara så är en Imac + Final Cut Express (1895:-) ett giftigt alternativ. En Imac klarar HDV galant. 0 Citera
Max_H Postad 29 april 2010 Postad 29 april 2010 Och glöm inte att Apple har studentlicenser. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.