Ray_Ban Postad 20 april 2010 Postad 20 april 2010 Sitter med ett nytt projekt där jag har 2 filmsekvenser, där jag ska lägga den ena som en förminskning på den andra filmen. Film 1 ligger i orginalformat på Video 1 spåret! Den andra ligger som 80% och Skräpprojektionsyta som tar bort oönskade saker, på Video 2. Ljudet är borttaget. När jag sedan kör delat på filmen och väljer Windows media och där LAN inställningen, så ligger inte VIdeo 2 på samma plats i den färdiga filmen. Den ligger lite utanför Video 1. Den är orginal lagd nere i högra hörnet på filmen, och nu i den färdiga filmen ligger den kvar nere till hö, men 25% sticker utanför Video 1. Väljer jag däremot Windows media och HD1080 25, då ligger video 2 kvar inom ramarna för Video 1. Vad kommer detta sig? 0 Citera
Ray_Ban Postad 20 april 2010 Författare Postad 20 april 2010 Hejsan Max! Jag måste fråga om lov innan jag publicerar bilder från aktuell film, men här kommer en bild från paint som visar hur det ser ut! När jar redigerar och i färdigt HD format verkar PiP:n ligga på rätt ställe i filmen, men när jag använder LAN inställningen så hamnar det som på bifogad bild. När jag har lagt min skräpprojektion med 8 punkter har jag märkt att de nedre punkterna får ett värde 1. Som jag ändrar till värde 999 istället, för oavsett hur jag drar upp o ner över värde 1 så blir det bara värde 1 i kordinaterna! 0 Citera
Max_H Postad 20 april 2010 Postad 20 april 2010 Darned... dat KAN vara en bugg som från början faktiskt kom från Premiere Pro (och senare blev fixad). Måste kolla det... (vilket just NU kan dröja lite då typ ALLA inom Adobe är upptagna med färdigställandet av CS5). //Max 0 Citera
Ray_Ban Postad 21 april 2010 Författare Postad 21 april 2010 Aha säger som du "darned". Men jag får väl producera dem i HD så länge och vänta o hoppas på bättring... Dock ska det här projektet helst vara klart för presentation inom några veckor! Väntar på svar då! MVH 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.