melkerr Postad 19 april 2010 Postad 19 april 2010 Hejsan! Min syrra är uttagen till sista delprovet i antagningen till TV producent på Dramatiska Institutet. Detta utgörs av en heldag av både teoretiska och praktiska uppgifter. Hon stressar hårt inför detta, och jag tänkte försöka göra mitt bästa för att få henne att slappna av. Är det någon som vet ungefär hur dessa teoretiska/praktiska test ser ut? Någon som varit där? Alternativt kommit in, och vill dela med sig lite. Om någon varit på filmutbildningens prov tackar jag gärna för lite info här också! Vore helt underbart! Tack för uppmärksamheten! /Henrik 0 Citera
Kimster Postad 19 april 2010 Postad 19 april 2010 Tanken är väl att man INTE ska veta något om testerna för att göra det rättvist för alla, att DI ska personer antagna för deras talang och förmåga. Hade ni önskat att ni inte kom in på en åtråvärd plats pga. att någon annan fick insidertips om hur ett test fungerade? Bara en tanke. 0 Citera
storhuvve Postad 19 april 2010 Postad 19 april 2010 Du kan definitivt ha en poäng. Insidertips efterlyses ABSOLUT inte. Nu gällde inte heller detta mig själv. Jag var mer intresserad av en generell bild för att lugna ner lite nerver. Jag är även ganska säker på att de ändrar testen varje år, så någon specifik info blir nog svår att komma åt. Jag har otroligt svårt att se hur någon kan tipsa om något här som skulle förenkla testet för den som läser det. Om detta, mot förmodan, skulle ske så vågar jag påstå att risken är rätt stor att många antagna till sista testet googlar efter info och för sålunda läsa det dem med. 0 Citera
Davido Postad 25 juni 2010 Postad 25 juni 2010 hejsan! Min syrra är uttagen till sista delprovet i antagningen till tv producent på dramatiska institutet. Detta utgörs av en heldag av både teoretiska och praktiska uppgifter. Hon stressar hårt inför detta, och jag tänkte försöka göra mitt bästa för att få henne att slappna av. är det någon som vet ungefär hur dessa teoretiska/praktiska test ser ut? Någon som varit där? Alternativt kommit in, och vill dela med sig lite. Om någon varit på filmutbildningens prov tackar jag gärna för lite info här också! Vore helt underbart! Tack för uppmärksamheten! /henrik di= politisk korrekt film 0 Citera
Winter Postad 29 juni 2010 Postad 29 juni 2010 På DI lär sig eleverna göra filmer om nunnor eller folk som har cancer. Eller nunnor som har cancer. Föregående skribents tips är A och O för att komma in/bli accepterad på DI. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.